4 2015

Tadbirkorlik, biznes-jarayonlarini rivojlantirish hamda yangi korxonalarni yaratish uchun malakali mutaxassislarning guruhi kerak, ayniqsa, yaratilayotgan korxona maxsus texnika hamda asbob-uskunalar ta’minoti bilan shugullanishni kozlasa. Bugungi kunda bozor shubhali obroga ega bolgan taminotchilar bilan tola, bu esa xavf-xatar imkoniyatlarini oshiradi. Shu sababli ularga duch kelmaslik uchun, nomi chiqqan yirik korxonaga murojaat qilish shart. “AvadanGroup” korxonalar guruhining bosh direktori Sergey Allaxverdov korporatsiyasining asfzalliklari, raqobat hamda bozorning oziga xos xususiyatlari togrisida gapirib berdi.

Kommersant.Uz: AvadanGroup korporatsiyasining xizmatlar doirasiga nimalar kiradi?
Sergey Allaxverdov: Avadan Group Korxonalar guruhi vertikal korinishdagi xolding qonun-qoidalariga asoslangan holda barpo etilgan bolib, ishlab chiqarish asbob-uskunalari hamda texnologik tizimlarni butun dunyodagi mamlakatlardan qidirish hamda taminlash sohasida, bojxona tizimida rasmiylashtirishda, yuridik yordamni amalga oshirishda, sugurta, konsalting (maslahat) xizmatlari kabi loyihalar, biznes-turizm sohasidagi loyihalarni mukammal tarzda taqdim qiladi hamda butun jahonda amalga oshiriladigan sanoat korgazmalariga safarlarni uyushtirish kabi ishlar bilan shugullanib keladi.

    Avadan Group,

Kommersant.Uz: Bugungi kunda Ozbekistonda asbob-uskunalarni yetkazib berish xizmatlarini taqdim qiladigan korxonalar juda ham kop, bu borada siz uchun raqobat darajasi qanchalik sezilarli?
Sergey Allaxverdov: Biz nafaqat asbob-uskunalar bilan taminlash ishlari, balki biznes uchun zarur bolgan boshqa vazifa va xizmatlarni ham amalga oshiramiz. Korxonamizning barcha bolimlari zanjirning halqalariga oxshaydi. Misol uchun, tadbirkorlar navbatdagi safardan song hamkorlik shartnomani imzolashni istaydilar. Bunda bizning vazifamiz, shartnomani imzolash chogida barcha savollarga yechim topish, tolovning eng optimal usulini qidirish hamda kerakli hujjatlarni tayyorlashdan iborat. Ushbu jarayonning navbatdagi pogonasida asbob-uskunalarni Ozbekistonga yetkazib beradigan logistik korxonamiz ishga kirishadi. Bizning sugurtalovchilarimiz esa yukning saqlanishini taminlab berishadi. Asbob-uskunalar kelishi bilanoq, deklarant mutaxassislarimiz yukni bojxonadan olib chiqib, mijozimizning hududiga yetkazib berishadi. Shuning uchun ham, bugungi kunda biz bilan togridan-togri raqobatlasha oladigan korxona yoq.

Kommersant.Uz: Bunday yuqori malakali mutaxassislar guruhini qanday qilib shakllantira oldingiz?
Sergey Allaxverdov: Mutaxassislarimiz haqida gap ketar ekan, ularning oz ishini bilishi hamda katta tajribaga egaligini aytishim mumkin. Biz kop vazifalar doirasini bajara oluvchi kichik sonli xodimlardan iborat bolgan korxonani barpo etishga majbur boldik, chunki qisqa vaqt ichida 150ta malakali xodimlarni yigishning ilojisi yoq! Butun korxona tirgak xodimlarga suyanadi va bunday odamlar tizim yaratuvchi xodimlar hisoblanadi. Qolgan xodimlarni esa korxonaga zarar keltirmasdan turib, boshqalariga almashtirish mumkin. Umuman olganda, Avadan korxonalar guruhida 35ta vakil ish olib boradi, ulardan har biri esa kop qirrali xodim hisoblanadi.

Kommersant.Uz: Bugungi kunda korxonangizning eng mashhur xizmatlari haqida aytib bersangiz.
Sergey Allaxverdov: Ayni damda moliyaviy konsalting (maslahatchilik), shartnomalarni tuzish, bojxona muammolarini hal qilish kabi xizmatlarga bolgan ehtiyoj baland. Bugungi bozorning ishtirokchilari (tadbirkorlar) mijozlarining mablaglarini tejab sarflashga etibor berishmaydi, qolaversa, bojxona muammolarini hal qiladigan mutaxassislar taqchilligi ham kuzatilmoqda. Bojxona masalasiga togri yondashilsa, biror-bir asbob-uskunalarga bolgan tolovlarni deyarli ikki baravar kamaytirish mumkin boladi.

Bizning korxonamiz har bir mijozning muammosiga alohida yondashadi. Tushunaman, bu gap kop takrorlanadi, ammo ushbu vazifani biz tolaqonli bajarayotganimizni aytib otmoqchiman.

    AvadanGroup,


Kommersant.Uz: Har bir mijozga alohida yondashuv haqida aytib otdingiz. Demak, korxonangiz yagona ish tizimiga ega bolmasdan, barchasi mijozning muammosi hamda uning maqsadlariga bogliq. Shundaymi?
Sergey Allaxverdov: Aksincha, yagona ish tizimi mavjud va u betoxtov ishlaydi. Chunki agar ish tizimi avtomatik ravishda ishlasa, kengroq fikr yuritish hamda mijoz uchun togri keladigan yechim topish jarayonlarini amalga oshirish imkoniyatlari yaratiladi. Bizning vazifamiz shunchaki mijozimizning buyurtmasini bajarish emas, balki mijozning tadbirkorlik ishida eng daromadli va kop foyda keltirib bera oladigan yechim topishga qaratilgan. Har bir mijoz bilan birgalikda sinchkovlik bilan olib boriladigan jarayonlar hamda uning muammolarini ozimizning muammolarimiz kabi organib chiqish usullari – mijozlarimizning sodiqligini taminlaydi. Bu esa afzalliklarimizdan biridir.

Kommersant.Uz: Ishingizda qanday qiyinchiliklarni yaqqol ko'rsatishingiz mumkin?
Sergey Allaxverdov: Birinchi navbatda, barcha qiyinchiliklar kutilmagan sarf-harajatlar tufayli kelib chiqadi. Bunday harajatlar kech kelgan transport yoki yuk, bazi bir hollarda esa biz buyurtma bergan mahsulot orniga boshqa mahsulotning kelishi va shu kabi turli sabablar tufayli kelib chiqishi mumkin. Bunday holatlarning roy berishi tabiiy hol, zero ularsiz tadbirkorlik jarayonini tasavvur qilib bolmaydi. Asosiysi, istalgan tadbirkorlik kamchiliklarini yoqotish uchun sharoit va muammoni oz vaqtida aniqlab olish, tezkor hamda aniq yechimni qabul qilishdir. Qiyinchiliklar tugilganida, biz bahona qidirib otirmaymiz. Mijoz oldida ochiq hamda vijdonan gapirish juda muhim.

Kommersant.Uz: Mijozlaringiz sizning yechimlaringiz bilan rozi bolmagan holatlarda, siz ularning fikrlarini ozgartirasizmi yoki mijozning nuqtai nazarini birinchi oringa qoyasizmi?
Sergey Allaxverdov: Mijozning fikrini ozgartirishni nomunosib ish, deb hisoblayman. Biz nima uchun boshqa yonalishda oylashimiz hamda nima uchun aynan bu yoki u usulni tanlab olganimiz sababini tushuntirsak bas. Qolgani esa mijozga bogliq. Buyurtma beruvchi mijozlarning ishga bolgan qarashlari oziga xos boladi, bizniki esa ularnikidan farq qiladi. Bazi holatlarda bizning qarashlarimiz bir-birimizga togri kelmasligi mumkin. Bunday hollarda bizning asosiy vazifamiz maksimal darajadagi malumot hamda dalillarni keltirishdir. Keyingi qadamni esa mijozning ozi qoyadi.

Kommersant.Uz: Avadan Group korxonangizning xizmatlaridan kopincha kim foydalanadi, katta mablag aylanmasiga ega bolgan ulkan korporatsiyalarmi yoki kichikroq hajmdagi korxonalarmi?
Sergey Allaxverdov: Korxonamiz ish jarayonlarining 80%i avtomatlashtirilgan. Bundan kelib chiqqan holda aytish mumkinki, bozorning boshqa ishtirokchilari taqdim qiladigan xizmatlarga qaraganda bizning xizmatlarimiz narxi 20-30% ga pastroq. Bejiz biz katta bolmagan xodimlar shtatiga ega bolgan korxonani barpo qilmadik. Chunki 30ta xodimni taminlash 150 xodimni boqishga qaraganda afzallroqdir, barcha harajatlar optimallashtirilgan. Shuning uchun ham biz savdo-sotiq darajamizni on barobar oshirishga harakat qilmayapmiz, chunki bozor sigimi katta bo'lganligi sababli, buni uddalashning imkoniyati yoq, qolaversa, Ozbekiston boylab asosiy mijozlarimiz atigi 30-40 ming korxonalarni tashkil etadi.

Kommersant.Uz: Narx-navolarning belgilanish tizimi qanday omillarga bogliq?
Sergey Allaxverdov: Korxonamiz narxlar royxatiga ega bolib, bizda ushbu royxatga asoslangan holda ish olib boriladi. Mijozimiz esa ozining invoys narxini ozi hisoblab chiqishi mumkin.

    AvadanGroup,


Kommersant.Uz: Nima deb oylaysiz, ushbu sohada yangi oyinchilar paydo bolishi mumkinmi?
Sergey Allaxverdov: Albatta, raqobat va raqiblar har doim boladi, ammo oylashimcha bozorimiz hali bunday hodisalarga tayyor emas. Joy allaqachon band, bozorning egiluvchanligi esa sezilmayapti, bunday xizmatlarga ota yuqori talab ham yoq. Biz esa keng doiradagi xizmatlar bilan bozorga keldik, aynan shu tufayli ozimizning mustahkam ornimizga ega boldik. Bizning bugungi maqsadimiz mijoz hamda hamkorlarimizning sonini oshirishdir.

Kommersant.Uz: Tadbirkorlik turizmi sohasi bugun qay tarzda dolzarb hisoblanadi?
Sergey Allaxverdov: Avval barcha tadbirkorlar Yevropa davlatlariga tadbirkorlik safarlarini uyushtirishga juda qiziqishgan. Bugun esa vaziyat ozgarib, AQSh davlatiga bolgan qiziqish kuchaygan, shu bilan bir qatorda Afrika, Avstraliya, Venesuela hamda Argentinaga safar qilish uchun buyurtmalar kopayib ketmoqda. Bir tarafdan, bunday vaziyat rivojlanishdan darak berishi mumkin, boshqa tarafdan esa, asosan bunday davlatlarga buyurtma beradigan mijozlar Yevropani allaqachon korib kelgan bolib, endi boshqa mamlakatlar bilan qiziqishmoqda. Oylashimcha, tadbirkorlik turizmi sohasiga bolgan qiziqish hamda ehtiyojning eng yuqori pogonasi Ozbekiston mamlakatida allaqachon tugadi.

Kommersant.Uz: Yaqin kelajakdagi maqsadlaringiz haqida sozlab bersangiz.
Sergey Allaxverdov: Biz korxonalarni boshqarish xizmatini taqdim qilishni kozlayapmiz. Misol uchun, mana sanoat korxonasi yangi asbob-uskunalar bilan taminlandi, u bilan nima qilish kerak? Bizning xodim va mutaxassislarimiz esa ushbu loyiha ustida ishlab, bir yil otgach, mijozga ishga tushirilgan tadbirkorlik jarayonlari hamda toliq xodimlar shtatiga ega bolgan tayyor korxonani topshirishadi. Tushunaman, Ozbekistondek mamlakat uchun bunday xizmat yangi hamda hali xomaki tuyulishi mumkin, chunki ishonch darajasi hali yuqori pogonada emas, lekin ishonamanki, biz bunga erishamiz.

Suhbatni Malika Reiymbayeva olib bordi
Fidel Askarxodjayev surati